Yoga Nidra

Yoga Nidra to zaproszenie do niezwykłej, tajemniczej krainy na granicy snu i jawy, piękna podróż do wewnętrznego, wielowymiarowego świata pełnego niespodzianek. To rozpuszczanie napięć i budzenie potencjału jednocześnie, zatrzymanie szalonego umysłu, otwarcie bramy do oceanu podświadomości i nieświadomości. 

W starożytnych tekstach Yoga Nidra opisywana jest jako stan rozpuszczenia całego wszechświata. W ten sposób przedstawiony jest stan umysłu doświadczającego praktyki, oznacza wycofanie umysłu głęboko do wewnątrz, odłączenie, rozpuszczenie. Zostaje czysta świadomość, obserwująca, przebudzona i czujna.

Przechodząc przez kolejne etapy w praktyce Yogi Nidry można doświadczyć głębokiego relaksu, odpuszczenia napięcia, niezwykłego rozluźnienia na poziomie fizycznym, emocjonalnym i umysłowym.

Technika ta może być wykorzystywana nie tylko do relaksacji ale rownież do poprawy stanu zdrowia, obniżenia poziomu napięcia i niepokoju, pobudzenia kreatywności, dokonywania zmian w życiu.

Twórcą metody jest Swami Satyananda Saraswati z Bihar School of Yoga. A źródeł Jogi Nidry można doszukać się w praktykach tantrycznych.

Yoga Nidra jest praktyką dla każdego bez względu na wiek czy stan psychofizyczny. Szczególnie polecana gdy pojawia się: 

  • Stres
  • Napięcie fizyczne i psychiczne 
  • Niepokój
  • Lęki
  • Zaburzenia snu
  • Negatywne emocje
  • Problemy z koncentracją
  • Trudności w podejmowaniu decyzji
  • Inne zaburzenia z poziomu ciała i umysłu 

 

Medytacja

Kto jest sprawcą naszych problemów? Dlaczego miotamy się, denerwujemy, tracimy kontrolę nad własnym życiem? Czy jest inna droga, czy spokój, radość i zdrowie mogą być naszym udziałem?

STRES to najniebezpieczniejsza epidemia naszych czasów, która zbiera coraz większe plony. Prowadzi do utraty zdrowia, zachowań kompulsywnych, uzależnień, depresji, leku i wielu innych zaburzeń.

Nie zmienimy świata, nie zmienimy przeszłości ale możemy zmienić SPOSÓB REAGOWANIA! Nauczyć system nerwowy nowej, korzystniejszej dla nas odpowiedzi na stres. Możemy oczyszczać umysł z niepotrzebnych śmieci, przywracać mu spokój, uczyć się jak nad nim panować.

Tego właśnie dotyka praktyka medytacji.

Harmonizuje nas w nas samych, otwiera drzwi do prawdziwego ja, zabiera nas z umysłu do serca.

Hatha yoga

Yoga -  to staroindyjski system pracy z ciałem, oddechem i umysłem. Prowadzi do osiągnięcia harmonii i wewnętrznej równowagi. Kształtuje piękną, smukłą sylwetkę, poprawia samopoczucie i stan zdrowia. Dla niektórych jest tylko fizycznym treningiem, dla innych filozofią, sposobem na szczęśliwe, zdrowe życie. Redukuje poziom stresu.

Kto może praktykować yogę?
Każdy bez względu na wiek i kondycję fizyczną. 

Uwaga: grupa ogólna nie jest przeznaczona dla osób początkujących. Jeśli stawiasz w yodze pierwsze kroki zacznij od grupy wstępnej.

Co robimy?

Na lekcji ogólnej wykonujemy asany o wyższym stopniu trudności, uczymy się bardziej skomplikowanych pozycji równoważnych, odwróconych i innych wymagających większej sprawności.  Wydłużamy czas trwania w pozycjach. Kończymy długim relaksem w pozycji savasana (martwe ciało)

Co zyskasz praktykując hatha yogę?

Yoga daje więcej niż się spodziewasz:

  • Zapobiega / przeciwdziała bólom kręgosłupa
  • Wzmacnia i uelastycznia ciało
  • Buduje szczupłą, harmonijną sylwetkę
  • Koryguje drobne wady postawy
  • Dotlenia i oczyszcza organizm
  • Poprawia koncentrację
  • Pomaga zredukować wagę
  • Głęboko odpręża
  • Przeciwdziała depresji
  • Buduje stabilność emocjonalną
  • Poprawia jakość snu
  • Minimalizuje objawy menopauzy i miesiączki
  • Przygotowuje ciało do ciąży i porodu

Hatha yoga początkowa

Yoga to staroindyjski system pracy z ciałem, oddechem i umysłem. Dla niektórych jest tylko fizycznym treningiem, dla innych filozofią życia, sposobem na szczęśliwe, zdrowe życie.

Kto może praktykować yogę?
Każdy bez względu na wiek i kondycję fizyczną.

Jeśli kiedykolwiek myślałeś o rozpoczęciu praktyki yogi, poszukujesz lepszej jakości życia, pragniesz być szczęśliwy, nie zastanawiaj się dłużej yoga czeka na ciebie.

Co robimy?
Lekcja początkowa to przygotowanie ciała do praktyki yogi. Ćwiczenia są łatwe, ich celem jest obudzenie świadomości ciała, poprawa samopoczucia. Na lekcji nauczysz się korygować postawę ciała, poznasz podstawowe pozycje (asany). W czasie zajęć będziesz uważnie obserwować swoje ciało, oddech i umysł. Odkryjesz zarówno możliwości jak i ograniczenia swojego ciała.

Lekcja kończy się krótkim relaksem w pozycji savasana (martwe ciało).

Co zyskasz praktykując hatha yogę?
Yoga daje więcej niż się spodziewasz:

  • redukuje poziom stresu
  • zapobiega / przeciwdziała bólom kręgosłupa
  • wzmacnia i uelastycznia ciało
  • buduje szczupłą, harmonijną sylwetkę
  • koryguje drobne wady postawy
  • dotlenia i oczyszcza organizm
  • poprawia koncentrację
  • pomaga zredukować wagę
  • głęboko odpręża
  • przeciwdziała depresji
  • buduje stabilność emocjonalną
  • poprawia jakość snu
  • minimalizuje objawy menopauzy i miesiączki
  • przygotowuje ciało do ciąży i porodu

 

Yoga flow

Yoga to staroindyjski system pracy z ciałem,  oddechem i umysłem. Dla niektórych jest tylko fizycznym treningiem, dla innych filozofią, sposobem na szczęśliwe, zdrowe życie. 

Yoga flow zwana też Power yogą to dynamiczna odmiana yogi. 

Dla kogo?
Dla lubiących wysiłek, aktywność, ruch. 

Co robimy?
Lekcja jedyna w swoim rodzaju, w rytm przyjemnej, relaksującej muzyki, dymaniczna, aktywna, radosna. Cechą charakterystyczną tej lekcji jest ciągły, spokojny, zrównoważony ruch oparty na cyklu powitania słońca. Płynnie przechodzimy z pozycji do pozycji, zatrzymując się w nich na kilka oddechów.

Lekcja kończy się długim relaksem w pozycji savasana (martwe ciało).

Co zyskasz praktykując yogę?

Yoga daje więcej niż się spodziewasz:

  • Redukuje poziom stresu
  • Zapobiega / przeciwdziała bólom kręgosłupa
  • Wzmacnia i uelastycznia ciało
  • Buduje szczupłą, harmonijną sylwetkę
  • Koryguje drobne wady postawy
  • Dotlenia i oczyszcza organizm
  • Poprawia koncentrację
  • Pomaga zredukować wagę
  • Głęboko odpręża
  • Przeciwdziała depresji
  • Buduje stabilność emocjonalną
  • Poprawia jakość snu
  • Minimalizuje objawy menopauzy i miesiączki
  • Przygotowuje ciało do ciąży i porodu

 

Yoga kręgosłupa

Myślisz, że jesteś skazany na życie z bólem i coraz mniejszą sprawność fizyczną? Przyjdź na yogę i przekonaj się, że może być inaczej.

Dla kogo?
Dla każdego, szczególnie dla osób prowadzących siedzący tryb życia, odczuwających dyskomfort lub ból w obrębie kręgosłupa, a także dla początkujących i tych, którzy preferują łagodną pracę z ciałem.

Co robimy?

Lekcję rozpoczyna pozycja otwierająca klatkę piersiową, stanowiąca przeciwwagę dla zwyczajowego garbienia pleców. W czasie zajęć wykonujemy szereg pozycji, których głównym celem jest „usprawnienie” kręgosłupa. Rozciągamy, wzmacniamy, stabilizujemy i odstresowujemy nasze ciało.  Kończymy długim relaksem w pozycji martwego ciała.

Czy wiesz, że częstą przyczyną bólu kręgosłupa jest stres i siedzący tryb życia?

Proste ćwiczenia i relaks mogą zadziałać lepiej niż tabletka przeciwbólowa.

Co zyskasz praktykując yogę?
Yoga daje więcej niż się spodziewasz:

  • Redukuje poziom stresu
  • Zapobiega / przeciwdziała bólom kręgosłupa
  • Wzmacnia i uelastycznia ciało
  • Buduje szczupłą, harmonijną sylwetkę
  • Koryguje drobne wady postawy
  • Dotlenia i oczyszcza organizm
  • Poprawia koncentrację
  • Pomaga zredukować wagę
  • Głęboko odpręża
  • Przeciwdziała depresji
  • Buduje stabilność emocjonalną
  • Poprawia jakość snu
  • Minimalizuje objawy menopauzy i miesiączki
  • Przygotowuje ciało do ciąży i porodu

 

Zdrowy kręgosłup balans

Dla kogo?
Dla każdego, bez względu na wiek. Jeśli odczuwasz napięcie lub ból w obrębie kręgosłupa, prowadzisz siedzący tryb życia lub jesteś narażony/a na stres, ta lekcja jest dla ciebie.

Co robimy?
Ćwiczymy z wykorzystaniem dużej Piłki Rehabilitacyjnej I DYSKÓW DO ĆWICZEŃ RÓWNOWAGI. Specjalny zestaw ćwiczeń  stanowi zarówno profilaktykę jak i terapię bólów narządu ruchu. Ćwiczenia dopasujemy indywidualnie do twojego poziomu zaawansowania.

Lekcja rozpoczyna się lekką rozgrzewką stawów, część główna to wiele ćwiczeń wzmacniających i uelastyczniających, kończymy rozciąganiem i chwilą relaksu.

Co możesz osiągnąć dzięki tym ćwiczeniom?

  • zmniejszyć lub wyeliminować dolegliwości bólowe kręgosłupa i innych stawów
  • wzmocnić mięśnie, szczególnie w obrębie kręgosłupa
  • zmniejszyć napięcia mięśniowe
  • poprawić elastyczność i postawę ciała
  • przywrócić sprawność ruchową
  • odprężyć się

Ashtanga yoga

Ashtanga vinjasa yoga

Ashtanga to yoga dynamiczna zwana „Power yogą” lub „tańcem oddechów”.

Dla kogo?
Dla osób zdrowych i sprawnych, lubiących aktywność, duży wysiłek, ruch. Dla tych, którzy myślą: „yoga jest nudna, to nie dla mnie”

Co robimy?
Ashtanga vinjasa yoga I seria prowadzona to klasyczna lekcja yogi dynamicznej opierająca się na stałej sekwencji asan. Ćwiczymy w rytmie oddechu, płynnie przechodząc z jednej pozycji do następnej.
Lekcję rozpoczyna Mantra otwierająca, następnie przechodzimy do cyklu Powitania słońca A i B powtarzając każdy z nich pieć razy. Po Powitaniu słońca rozpoczynamy praktykę asan według stałej, powtarzanej sekwencji (pozycje stojące, siady, wygięcia, pozycje odwrócone).
Kończymy długim relaksem w pozycji savasana (martwe ciało).

Co zyskasz dzięki Ashtanga yodze?

  • Zbudujesz piękną, smukłą sylwetkę
  • Wzmocnisz i uelastycznisz ciało
  • Zrzucisz zbędne kilogramy
  • Odprężysz umysł
  • Oczyścisz ciało z toksyn (ruch połączony z oddechem).

 

Moc Oddechu

MOC ODDECHU
 
Celem zajęć jest nawiązanie kontaktu z własnym oddechem, praną - subtelną siłą życiową przejawiającą się w ciele jako oddech. Prowadzi to w efekcie do samopoznania, samoakceptacji, zrozumienia różnego rodzaju mechanizmów występujących w naszym życiu, które często działają na naszą niekorzyść.
Praktyka oddechu i medytacji ma pomagać w trudnych sprawach życiowych, ma wzmacniać system nerwowy, uczyć panowania nad emocjami i wprowadzać subtelną harmonię w nasze życie. 
 
Współczesny umysł jest przestymulowany, neurotyczny, zagoniony do ciągłej  rywalizacji, aktywności co powoduje napięcie, frustrację, często smutek a nawet wypalenie prowadzące do problemów zdrowotnych, emocjonalnych,  rodzinnych i nawet ekonomicznych. 
Można tak biec w tym kołowrotku zapętlonych zdarzeń, zrzucać winę na innych za nasze życie, złościć się na siebie i pragnąc zmieniać innych. 
Można też zatrzymać kołowrotek, rozejrzeć się na zewnątrz i zwrócić się do swojego wnętrza po to aby zadecydować bardziej świadomie czy tak właśnie chcę żyć? Czy czuję, że życie dostarcza mi pewnego rodzaju spełnienie, chwil radości, wartościowych relacji i zdrowia psychofizycznego?
Można wybrać... bo to Ty decydujesz!
 
Jak wyglądają zajęcia MOC ODDECHU:
Na zajęciach korzystamy z nauk o oddechu ( pranajama, swarajoga) i różnych form, technik medytacyjnych. Każde zajęcia rozpoczynają się nauką kontaktu z własnym oddechem, czuciem go i umiejętnością lokalizacji oraz wprowadzania wspierającego toru i rytmu oddechu.

Trenig Indywidualny

Trening indywidualny - Ekskluzywny trening dostosowany do indywidualnych potrzeb i uwarunkowań klienta, uwzględniający stopień zaawansowania, stan zdrowia, przebyte kontuzje, urazy. Prowadzony przez Idę Tracz.

Yoga kundalini

Zobacz  kim jesteś, wykorzystaj potencjał który masz i stwórz nowego, lepszego siebie.

Praktyka niezwykła prowadząca do głębokiej transformacji na poziomie ciała, umysłu i świadomości.  Jest kluczem do poznania i uzdrowienia siebie. Uwrażliwia, uczy uważności i koncentracji. Pozwala wyciszyć umysł, zapanować nad emocjami, obniżyć poziom napięcia. Rozwija wewnętrzną siłę i charakter.

Kundalini yoga wykorzystuje yogę asan (pozycje ciała), medytacje dynamiczne i statyczne, krije (zestawy ćwiczeń), pranajamę (techniki pracy z oddechem), mantra yogę.

Dla kogo?
Dla wszystkich poszukujących, niezależnie od stopnia zaawansowania.

Kundalini Yoga

  • pomaga utrzymać ciało w optymalnym zdrowiu, dobrej kondycji, silne i elastyczne
  • relaksuje i odpręża
  • usprawnia pracę płuc
  • buduje silny system nerwowy i hormonalny
  • reguluje metabolizm
  • wzmacnia system immunologiczny
  • uwalnia od napięć

Butterfly Yoga

Jak motyl rozwiń skrzydła, uwolnij swój potencjał,
zatańcz w powietrzu ze swoim ciałem.

 Butterfly Yoga -  Aerial Yoga, Yoga w powietrzu.
Praktyka dla każdego.

Do wykonywania ćwiczeń i pozycji wykorzystujemy specjalną, dużą chustę, na której wspiera się ciało. Chusta pomaga w rozluźnieniu, ułatwia rozciąganie ciała, pozwala na uwolnienie napieć z mięśni, stawów i kości. Pozwala na doświadczanie pozycji odwróconych, bez obciążania kręgosłupa.
Jest praktyką, która wzmacnia i uelastycznia całe ciało. Szczególnie intensywnie angażuje mięśnie brzucha, wzmacniając w ten sposób centrum ciała, tzw. gorset mięśniowy podtrzymujący kręgosłup, oraz mięśnie obręczy barkowej i klatki piersiowej. 

Butterfly Yoga odkrywa zupełnie nowy wymiar dla pracy
z ciałem i umysłem. Jest przyjemną podróżą, pięknym wewnętrznym doświadczeniem.

Aerial Yoga powstała w Nowym Yorku. Twórcami tej metody są Michelle Dortignac oraz Chrisopher Harrison, zafascynowani Yogą tancerze i akrobaci.

Honorujemy karty

multiSportfitProfit 

W Akademii Body Mental honorujemy karty BenefitFIT PROFITOK System i Polska Witalna